Trafikskola sedan 1987

Vår vision är att på ett effektivt sätt medverka till säkrare trafikanter och att bidra till den trygghet ett B-körkort kan ge i framtiden.

Körskolans bil parkerad utanför kontoret

Vårt team

Sammanlagt har vi mer än 55 års erfarenhet inom utbildning för B-behörighet.

Platshållarbild man

Göran

Göran har varit trafiklärare sedan 1987. Är nu också utbildningsledare, trafikskolechef och ägare till J:son Trafikskola. Åker du genom Gagnefs kyrkby med omnejd ser du honom ofta ute med hunden Tore.

Monika

Trafiklärare sedan 2006. Monika är från Hallstahammar men nu boendes i Borlänge. Under dessa år som trafiklärare har Monika hunnit utbilda många elever, både i bilen och vid riskutbildningar. På fritiden gillar hon att vara ute i naturen och åka runt i sin husbil.

Jenny

Hittar ni i receptionen. Är även trafiklärare sedan 2022. På fritiden gillar hon att vara ute och promenera, gärna i skogen eller på en åker.

Platshållarbild man

Mattias

Trafiklärare sedan 2022. Med andra ord tillför han en massa nya bra idéer. På fritiden en inbiten fantasyfantast. I brädspel är Mattias svårslagen.

Ingrid

Ingrid är vår allt i allo, det är hon som fixar och håller Json rent och fint. Det är även hon som ser till att ni får era goda mackor när ni har introduktionskursen.